پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۷۱
|
کد خبر: ۹۹۹
دکتر موسی اعظمی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر اجرایی این کنگره، از آغاز به کار کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
دکتر موسی اعظمی عضو هیات علمی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر اجرایی کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا بیان کرد: این کنگره 3 الی 5 شهریور در سالن سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار می شود.

وی افزود: تعداد شرکت کنندگان در این کنفرانس حدود 350نفر از محققین و صاحب نظران کل کشور است.

دبیر اجرایی این کنگره اظهار داشت: 342مقاله دریافت شده که 70 مقاله به صورت سخنرانی، 230مقاله به صورت پوستر و چکیده و مابقی در داوری مورد تایید قرار نگرفته است و امکان ارائه همه مقالات در موضوعات مختلف وجود دارد.

اعظمی اظهار کرد: این همایش علمی بزرگترین گردهمایی متخصصین و صاحب نظران این رشته علمی می ‏باشد که به صورت دو سالانه برگزار می ‏شود.

وی گفت: محور های همایش عبارتند از ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار با رویکرد تحولگرا، باز مهندسی نظام های ترویج و آموزش برای تحقق توسعه کشاورزی دانش بنیان، ترویج و آموزش کارآفرینی پایدار در بخش کشاورزی و روستایی، نقش ترویج و آموزش در تقویت و توسعه تشکل ها و تعاونی های روستایی و کشاورزی، ترویج و آموزش برای توسعه گردشگری پایدار روستایی، رویکرد های نوین ترویج و آموزش تحول گرا برای توسعه پایدار روستایی و همچنین نظام آموزش عالی کشاورزی پایدار و صلاحیت محور کار آفرین.

دبیر اجرایی کنگره تصریح کرد: هرکدام از این محور ها یکی از مشکلات روستایی را مورد نقد و بررسی قرار می دهد و در حین ارائه امکان بحث و تبادل نظر و گفتگو نیز وجود دارد.

اعظمی در ادامه افزود: رشته ترویج کشاورزی اولین رشته ای بود که در اوایل دهه 50، در موسسه عالی کشاورزی ایجاد شد و به دلیل همین نگاه ویژه، استقبال و انتظارات زیادی نسبت به دانشگاه بوعلی سینا دارند و این دانشگاه به دلیل تجربه های پیشین به عنوان برگزار کننده کنگره از سوی انجمن ترویج و آموزش کشاورزی انتخاب شده است.

دبیر اجرایی این کنگره اظهار داشت: در این کنگره به روال سنتی همایش ها کمتر توجه شده واز یک روش نوین استفاده شده است که با وجود مشکلات و سختی در مدیریت و هماهنگی، خروجی خوبی دارد.

وی در پایان به طور ویژه از رئیس دانشگاه بوعلی سینا و رئیس انجمن ترویج و آموزش کشاورزی و اعضای انجمن و زحمات دکتر حشمت الله سعدی دبیر علمی این کنگره تشکر کرد.

خبرنگار: اسماعیلی
عکس: امینی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست