پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۴۹۰
|
کد خبر: ۱۲۸۷
علی محمدی در گفتگو با بسنا اظهار داشت: در دانشگاه بوعلی سینا، از برگ هایی که قبلا به صورت زباله جمع شده و آتش زده می شد، گیاه خاک تولید می کند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

علی محمدی مسؤول فضای سبز و گلخانه دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگو با خبرنگار بسنا بیان کرد: مهندس حسن باب الحوائجی مسؤول پیشین فضای سبز و گلخانه، دستگاهی را برای آسیاب کردن چوب ها و تنه های درختان ساخته بود تا با چوب های رنگی فضای سبز دانشگاه را تزئین کنند، اما پس از مدتی این طرح مورد اقبال واقع نشد.

وی افزود: با ابتکار جدید، برای این دستگاه چرخ گذاشته شد و در محل گلخانه مستقر کردیم و سال گذشته به صورت آزمایشی با برگ هایی که قبلا به صورت زباله جمع شده و آتش زده می شد، در حال حاضر گیاه خاک، که نوعی کود گیاهی محسوب می شود، تولید می شود.

محمدی خاظرنشان کرد: وقتی کیفیت عالی این گیاه خاک ثابت شد، با دکتر حسن ساریخانی و دکتر امیرحسین اقبالیان مشورت کردیم تا امسال به این نتیجه مطلوب رسیدیم و کار اجرایی این طرح آغاز شد.

مسئول فضای سبز و گلخانه دانشگاه در پایان گفت: این گیاه خاک برای فروش به گلخانه های بیرون، گلخانه دانشگاه و نیازمندی های دانشگاه کاربرد دارد و به صورت مستقیم نیز در محل گلخانه دانشگاه، در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست