پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۰۱
|
کد خبر: ۸۰۲۹
برای اولین بار، دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا موفق به کسب سه سهمیه در مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشگاهی (غرب آسیا) شدند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
درخشش دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا در مسابقات بین المللی برنامه سازی (ICPC)

به گزارش بسنا، مسابقه بین المللی برنامه نویسی دانشگاهی (ICPC) بزرگترین مسابقه برنامه نویسی در بین دانشجویان دانشگاه‌ها و کالج‌ها در جهان است. این مسابقه در سال ۱۹۷۶ توسط ACM آغاز شد. این مسابقات به دنبال جلب توجه دانشگاهیان و صنعت فناوری اطلاعات برای روشن ساختن مسیر نسل بعدی متخصصان و دانش پژوهان این رشته است. در این مسابقات دانشجویان به انجام کارگروهی، کسب مهارت‌های برنامه نویسی و حل مساله تشویق می‌شوند. تقویت مهارت‌های حل مسئله، طراحی و پیاده‌سازی پروژه در زمان محدود، تقویت مهارت‌های گروهی و انجام کار تیمی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه است.


این مسابقه یک رقابت دو مرحله‌ای بین تیم‌های دانشجویان نماینده دانشگاه‌ها است. تیم‌ها ابتدا در مسابقات منطقه‌ای که هر سال در سرتاسر جهان برگزار می‌شود، به رقابت می‌پردازند. تیم برنده از هر مسابقه منطقه‌ای به فینال جهانی ICPC راه می‌یابد. برگزاری سالانه‌ی مسابقه‌ی منطقه‌ای برنامه‌سازی دانشجویی توسط دانشگاه صنعتی شریف نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان دارد.


سهمیه هر دانشگاه براساس عملکرد تیم‌های آن دانشگاه در مسابقات منطقه‌ای دو سال اخیر تعیین می‌گردد.


گفتنی است در سال‌های اخیر دانشگاه بوعلی‌سینا فقط یک سهمیه در مسابقات منطقه‌ای داشته است، اما امسال با توجه به عملکرد تیم دانشگاه بوعلی‌سینا در دو سال اخیر توانست با قرار گرفتن در جایگاه هشتم در بین دانشگاه‌های ایران، موفق به کسب سه سهمیه در این مسابقات شود.


شایان ذکر است برای آمادگی دانشجویان کامپیوتر حاضر در این مسابقات در طول سال تحصیلی چندین مسابقه درون دانشگاهی (BCPC) برگزار می‌گردد و بعضا تیم دانشگاه در مسابقات برگزار شده در سایر دانشگاه‌ها نیز شرکت می‌نمایند.


در پایان گفتنی است این دستاورد حاصل تلاش دانشجویان فعال در انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر است که با برگزاری مسابقات درون دانشگاهی (BCPC) زمینه لازم برای آماده سازی تیم اعزامی را فراهم می‌نمایند. اقایان محمد امین چیتگرها، علی کاویانی و سید علی زین‌الدین اسا اعضای تیم شرکت کننده در این مسابقات هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری