پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۴۳۷
|
کد خبر: ۵۴۴۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله مدنی خاطرنشان کرد: حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید با تاسی از این شهید محراب برای پرورش افکار نسل جوان و نوجوان کشور تلاش کنند.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب که در همدان برگزار شد، اظهار داشت: بزرگترین چالش فعلی کشور، موضوع ایجاد شغل و اشتغالزایی است و روحانیون با توجه به ارتباط چهره به چهره‌ای که با مردم دارند می‌توانند نقش محوری و اثربخشی را در انسجام بخشی و تبدیل فرآیند اشتغالزایی به یک پروژه ملی در سطح کشور ایفا کنند.

وی افزود: وزارت علوم در دوره جدید مدیریتی خود، تولید ثروت و اشتغال از علم را به عنوان یک اولویت سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده که البته برای تحقق این مهم نیازمند تعامل و همراهی اقشار مختلف مردم به ویژه روحانیون هستیم و در این میان نقش طلاب و روحانیون در راستای تحقق این مهم بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بزرگترین دفاع ما در شرایط کنونی عرصه مقابله و جنگ با معضل بیکاری است و روحانیون می‌توانند بستر مناسب برای تبدیل ثروت و سرمایه‌های مردم به جای خرید ملک و باغ را به سمت سرمایه گذاری در عرصه تولید و اشتغال هدایت کنند.

وی در ادامه از شهید مدنی به عنوان الگو و اسوه‌ای برای روحانیون یاد کرد و افزود: آیت الله مدنی با تاسیس نهاد‌های گوناگون پا را از عرصه دینی فراتر نهاد و وارد مسائل اجتماعی شد که البته انتظار جامعه از شخصیت‌های دینی و مذهبی نیز همین است.

زلفی گل با بیان اینکه روحانیت همواره پناهگاه امن مردم و و حافظ سرمایه‌های نظام بوده و هستند، تاکید کرد: در همین ارتباط شهید مدنی دارای ویژگی‌های ممتاز و منحصر بفردی بود که هیچگاه فراموش نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزویان، فرهیختگان و دانشگاهیان باید با تاسی از این شهید محراب برای پرورش افکار نسل جوان و نوجوان کشور تلاش و کوشش کنند و زمینه همراهی اقشار مختلف برای فراهم کردن بستر رشد، توسعه و اعتلای ایران اسلامی را فراهم کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست