پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۵۳
|
کد خبر: ۵۴۴۹
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشریح کرد:

دانشگاه‌های کشور با هماهنگی ستاد کرونا بازگشایی می‌شود

دکتر محمدعلی زلفی‌گل از آمادگی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برای آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: البته زمان بازگشایی دانشگاه‌ها برای حضور فیزیکی دانشجویان با مصوبه و صلاحدید ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
به گزارش بسنا و به نقل از ایرنا، دکتر محمدعلی زلفی‌گل در حاشیه کنگره ملی بزرگداشت آیت‌الله سیداسدالله مدنی دومین شهید محراب، اظهار داشت: در خصوص تاریخ و چگونگی آغاز بکار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تابع تصمیمات و اعلام نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

وی افزود: اولویت ما در این زمینه بازگشایی و فعالیت تدریجی دانشگاه هاست به نحوی که دانشجویانی که پایان نامه آن‌ها به تصویب رسیده و پس از آن دانشجویان مقطع دکترا، ارشد و کارشناسی به ترتیب بتوانند فعالیت‌های آموزشی خود در دانشگاه‌ها را به صورت حضوری آغاز کرده و انجام دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از سوی دیگر، وزارت بهداشت نیز کار واکسیناسیون دانشجویان را به صورت یک اولویت در دستور کار قرار داده و وزارت علوم نیز تمامی امکانات لازم برای همکاری در راستای تسریع این روند تا انجام کامل واکسیناسیون دانشجویان را بکار گرفته است.

زلفی گل تاکید کرد: دانشگاه‌های کشور نیز مراکز درمانی (درمانگاه ها) خود را آماده کرده اند و به محض اینکه وزارت بهداشت واکسن کرونا را در اختیار دانشگاه‌ها قرار دهد، کار واکسیناسیون دانشجویان را با استفاده از ظرفیت‌های مجموعه وزارت علوم و دانشگاه انجام می‌دهیم.

وی به برنامه‌های خود در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: هدفمندکردن آموزش و پژوهش، کاربردی کردن تحقیقات و تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی یکی از اهداف و برنامه‌های محوری این وزارتخانه در دولت سیزدهم است.

به گفته او، باید ظرفیت و توانمندی دانشگاه‌های کشور به سمت و سوی نیاز‌های جامعه هدایت شود و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست