پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۴۴
|
کد خبر: ۷۱
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: طرح بخشودگی صددرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش بسنا، ذوالفقار یزدان مهر در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد،با تبریک دهه مبارک فجر گفت: با عنایت به تاکید مقام عالی وزارت مبنی بر مراعات حال دانش‌آموختگان،  طرح بخشودگی صدرصدی جرایم دیرکرد بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت دهه مبارک فجر اجرا می‌شود.

وی افزود: دانش آموختگانی که به این صندوق بدهکار بوده و به علت پرداخت نکردن اقساط مشمول جریمه دیر کرد شده اند، می توانند تا 22 بهمن ماه با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به نشانی bP.swf.ir و بازپرداخت تمام باقی مانده بدهی خود از بخشودگی صدرصدی استفاده کنند.

یزدان مهر در ادامه با اشاره به ۱۱ گام صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه صورت گرفت تدوین سند راهبردی صندوق رفاه دانشجویان بود که با هدف ارائه خدمات هدفمند و مؤثر و نیل به خودکفایی انجام شد.

وی تاکید کرد: اهتمام به رویکرد مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی با روحیه جهادی گام بعدی ما در این زمینه است.

مشاور وزیر علوم تصریح کرد: ظرفیت سازی در قوانین کشوری با تصویب هفت بند و ماده در احکام دائمی، برنامه ششم توسعه و بودجه سنواتی و افزایش درآمد اختصاصی با تحقق مبلغ یک میلیارد 189 هزار تومان در دولت یازدهم با رشد ۱۷۱ درصدی از فعالیت های صورت گرفته دیگر است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: یکی از اقدامات دیگری که انجام شد جلب حمایت مؤثر نهادهای عمومی، مردمی و خیران با ظرفیت سازی مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان بود که توانست کمک بسیاری در زمینه خدمات رسانی به صندوق داشته باشد و موضوع استفاده از کمک خیران و مردم امروز در صندوق نهادینه شده است.

وی تقویت اعتبار عمومی صندوق با رشد بی سابقه ۱۵۷ درصدی را از فعالیت های دیگر صندوق رفاه دانشجویان در دولت یازدهم برشمرد و افزود: افزایش بی سابقه ذخیره استراتژیک و دستیابی به مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان با رشد ۱۹۲ درصدی هم از اقدامات انجام شده در صندوق رفاه دانشجویان بوده است.

یزدان مهر در ادامه به پوشش ۱۰۰ درصدی تسهیلات به دانشجویان متقاضی واجد شرایط به عنوان عملکرد دیگر این صندوق اشاره کرد و گفت: رشد ۲۵ تا ۵۰۰ درصدی نرخ وام های دانشجویی هم جزو اقدامات بسیار مهم و خوبی است که در این مدت صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و حمایت از ۱۱۴ صندوق قرض الحسنه و خیریه دانشگاه‌ها برای حمایت ویژه از دانشجویان بی بضاعت هم از اقدامات دیگری است که در این مدت انجام شده است.

وی در ادامه به بهبود سراهای دانشجویی با تعمیر و تجهیز و ارتقاء ۵۰۰ سرای دانشجویی اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا و با همکاری وزیر علوم و تلاش همکاران ساخت ۲۰۰ خوابگاه و سرای دانشجویی در دستور کار صندوق رفاه دانشجویان قرار دارد و ان‌شاءالله بتوانیم با ساخت این خوابگاه های دانشجویی کمبودی که در این زمینه وجود دارد را جبران کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو