پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۴
|
کد خبر: ۱۳۰۴
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد؛

اساسنامه مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اصلاح شد

رئیس اتحادیه مؤسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از اصلاح اساسنامه تأسیس مؤسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توسط وزارت علوم خبرداد و گفت: ۲ بند اساسنامه اصلاح شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، علی آهون منش از اصلاح اساسنامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی توسط وزارت علوم خبر داد و گفت: دانشگاه های غیرانتفاعی حدود ۴ الی ۵ سال است که در انتظار تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی برای حذف کلمه غیرانتفاعی از پسوند این دانشگاه ها هستند.

وی ادامه داد: تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی کاری دراین زمینه انجام نداده، برای همین از وزارت علوم درخواست کردیم که براساس ماده ۳۲ اساسنامه، شورای گسترش وزارت علوم می تواند تغییرات لازم را ایجاد کند.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: منتهی وزارت علوم اعلام کرد، چون کلمه غیرانتفاعی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده، وزارت علوم نمی تواند آن را تغییر دهد اما آن ماده اساسنامه را که می گوید در صورت فوت کسی که سرمایه آورده و یا انحلال موسسه، اموال موسسان به وزارت علوم می رسد اصلاح شد. براساس احکام اسلامی آورده فرد سرمایه گذار بعد از فوت وی به فرزندانش می رسد.

آهون منش افزود: همچنین اگر ورثه، فردی را معرفی کنند که به جای فرد فوت شده وارد هیات موسس شود، با تایید وزارت علوم این فرد می تواند وارد هیات موسس دانشگاه مذکور شود.

وی تاکید کرد: این موضوع باعث می شود افراد زیادی در دانشگاه های غیرانتفاعی سرمایه گذاری کنند منتهی از شورا می خواهیم غیرانتفاعی را برداشته و به غیردولتی تبدیل کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه