پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۸۰۵
|
کد خبر: ۵۳۴۹
وزیر پیشنهادی علوم بر ضرورت جوان‌سازی بدنه مدیریتی در وزارت علوم برای افزایش نشاط و سرعت عمل در راه رسیدن به توسعه علمی تاکید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش بسنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری درباره بهره‌گیری از جوانان در دوره وزارت احتمالی خود بیان کرد: کشور ما غنی از استعداد‌های جوان، نخبه و متخصص است و اگر به این جوانان میدان داده شود تغییرات شگرفی در همه حوزه‌ها به وجود خواهد آمد.

زلفی‌گل ضمن تاکید بر ضرورت جوان‌سازی بدنه مدیریتی در وزارت علوم برای افزایش نشاط و سرعت عمل در راه رسیدن به توسعه علمی، گفت: ما باید با قاطعیت و شجاعت به جوانان مومن و انقلابی فرصت کسب تجربه بدهیم تا آینده مدیریتی بخش‌های مختلف را تضمین کنیم.

وی یکی از مهم ترین ابعاد تحول در وزارت علوم را تحول در نیروی انسانی، نگاه مدیریتی و به‌کارگیری و تربیت نیروهای جوان و اعضای هیأت علمی نخبه و انقلابی عنوان کرد و گفت: در این راستا در دوره جدید وزارت علوم، توجه ویژه‌ای به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل دولت جوان و انقلابی و کارآمد شده و تصمیمات بزرگ و مهمی اتخاذ خواهد شد.

دکتر زلفی‌گل افزود: در اکثر پست‌های مدیریتی در بدنه وزارت علوم جهت کادرسازی برای انقلاب از ظرفیت عظیم اعضای هیأت علمی جوان و حزب اللهی استفاده خواهد شد؛ به این ترتیب سکان مدیریتی وزارت علوم به سمتی خواهد چرخید که تغییرات ملموس در همه سطوح به وجود آید.

محمدعلی زلفی‌گل با بیان اینکه یکی از اهداف این تغییرات نگاه به آینده‌های دورتر است؛ به گونه‌ای که ثمره آن در دولت‌های بعدی مشخص خواهد شد، گفت: با این کادرسازی، تعداد زیادی نیروی انقلابی، متخصص، متعهد و کارآزموده و جوان برای جایگاه‌های مهم نظام اسلامی مثل وزارت‌ها، معاونت‌ها و بقیه پست‌های مدیریتی تربیت خواهند شد.

وی در مورد بکارگیری نیروی جوان و متخصص در بدنه این وزارتخانه، گفت: با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های محوری دولت مردمی در استفاده از ظرفیت نیروی انسانی جوان، نخبه و انقلابی استفاده خواهد شد.

زلفی‌گل ادامه داد: به طور قطع برای تحقق انتظارات و مطالبات رهبری و مردم شریف ایران در مجموعه مدیریتی وزارت علوم و به طور کلی دانشگاه ها از نیروی انسانی جوان و جهادی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های راهبردی در بخش های مدیریتی وزارت علوم مورد نظر خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای تحقق برنامه‌های وزارت علوم در دولت جدید نیازمند مدیرانی با انگیزه، با ایمان و مستعد و انقلابی هستیم تا انشاالله بتوان با کار جهادی و علمی اهداف و سیاست‌های دولت مردمی را عملی نموده و انتظارات مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم انقلاب محقق کنیم.

محمد‌علی زلفی‌گل افزود: برنامه‌های مدون و عملیاتی دارم و توسعه دانشگاه‌های نسل سوم در دستور کارم هستند تا بتوانیم از ظرفیت‌های غنی در جهت رشد و شکوفایی و عدم وابستگی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم روز به روز به ضرورتی انکار ناپذیر تبدیل شده است که عمده ترین مشخصه این دانشگاه‌ها برخلاف دانشگاه‌های نسل اول و دوم اهمیت موضوع کارآفرینی، ارتباط چند وجهی هم افزا با جامعه و فضای کسب و کار و مأموریت‌های منطقه‌ای و اقتصادی است. به گونه‌ای که در همین راستا نیل به آرمان دانشگاه کارآفرین به یکی از اصلی ترین دغدغه دانشگاه‌های مطرح جهان تبدیل شده است.

وزیر پیشنهادی علوم گفت: سنگ زیر بنای دانشگاه کار آفرین، آموزش کارآفرینی در دانشگاه‌ها به منظور ایجاد اشتغال بوده است که در ۵۰ سال اخیر در کشورهای پیشرو گسترش یافته است و آموزش کار آفرینی در دانشگاه‌ها در کنار مراکز رشد و نوآوری، دفاتر انتقال فناوری، پارک‌های علم و فناوری و نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر سازوکار ایجاد اشتغال دانش بنیان را تشکیل داده اند.

وی تأکید کرد: باید دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی ما به سمت حل مسئله و مأموریت گرا حرکت کنند که نیاز است در این راه اقدامات اساسی صورت گیرد.

زلفی گل همچنین با اشاره به ارائه برنامه‌های خود در دیدار با کمیسیون‌های مختلف مجلس یکی از اولویت‌های برنامه خود را هدفمندی سازی آموزش، پژوهش و تحقق مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی عنوان کرد.

دکتر زلفی‌گل اولویت دیگر برنامه خود را هدفمندسازی رساله‌های دکتری و کارشناسی ارشد عنوان کرد و افزود: تمام تلاشم را برای هدفمندسازی رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری به کار خواهم گرفت تا با اجرای طرح جدیدی بتوانیم بخشی از پتانسیل تحقیقاتی دانشگاه‌ها را در راستای رفع نیازهای جامعه قرار دهیم.

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری امروز نیز با چند کمیسیون دیگر برای ارائه برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود جلسه خواهد داشت.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر پیشنهادی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دولت سیزدهم از روز شنبه ۲۳ مرداد در کمیسیون‌های مختلف مجلس حاضر شده و برای تصدی مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری برنامه‌های خود را ارائه می‌دهد وی باید تا ۲۶ مرداد در ۱۴ کمیسیون مختلف مجلس حاضر شده و برنامه‌های خود را ارائه دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست