پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۶۵۷
|
کد خبر: ۶۷۵۵
مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه از راه‌اندازی فاز اول سامانه مرکز تلفن بر بستر شبکه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ دی ۱۴۰۱

دکتر محرم منصوری‌زاده مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه بوعلی‌سینا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: فاز اول سامانه مرکز تلفن دانشگاه بر بستر شبکه (VOIP) راه‌اندازی و به زودی بهره‌برداری می‌گردد.

وی افزود: در این سامانه جدید که بر‌اساس فناوری‌های نوین بوده، که انتقال صدا در آن بر بستر شبکه جریان دارد و امکان برقراری تماس‌های تلفنی را روی بستر شبکه به جای خطوط مخابراتی، از طریق گوشی‌های تلفن ثابت یا همراه و کامپیوتر، فراهم می‌آورد.

منصوری‌زاده خاطرنشان کرد: سامانه جدید در سطح کاربری امکانات متنوعی نظیر اعلان‌های دیجیتال، تلفن گویای اتوماتیک و مدیریت مکالمات را فراهم می‌کند. علاوه بر این در سطح زیرساختی و مدیریتی نیز امکان انعطاف مناسبی داشته و خدماتی نظیر مدیریت گروهی کاربران، جابجایی تلفن‌های داخلی، تماس داخلی در سطح پردیس دانشگاه و امکاناتی دیگری را مهیا می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: بخش زیرساختی این سامانه در سطح پردیس اصلی دانشگاه بوعلی‌سینا راه‌اندازی شده و ارتباطات تلفنی در سطح پردیس بر روی شبکه فیبر نوری برقرار می‌شود. در فازهای بعدی با تجهیز ساختمان‌ها و تعویض گوشی‌های تلفن، همکاران محترم می‌توانند از خدمات کامل این فناوری نوین بهره‌مند شوند.

مدیر فناوری اطلاعات دانشگاه اظهار داشت: به همین منظور تغییراتی در شماره‌ها و نحوه تماس در دانشگاه ایجاد شده است. در سامانه مرکز تلفن جدید، تماس با دانشگاه از طریق سرشماره جدید  چهار رقمی "۳۱۴۰" امکان‌پذیر خواهد بود. هر یک از اشخاص و پست‌های سازمانی دارای یک شماره چهار رقمی داخلی خواهند شد که در صورت شماره‌گیری به همراه سرشماره ۳۱۴۰ به صورت مستقیم با فرد یا مسئول مربوطه تماس برقرار خواهد گردید.

وی تاکید کرد: با راه‌اندازی این سیستم، شبکه تلفن فعلی دانشگاه از دسترس خارج شده و کلیه تماس‌ها صرفا بر بستر شبکه جدید انجام می‌شود.

وی در نهایت گفت: مخاطبان می توانند برای اطلاع از شماره‌های جدید واحدها و اشخاص به وب سایت دانشگاه مراجعه نمایند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست